Ghost Of Mae Nak

Sinopsis Film Ghost Of Mae Nak & Jam Tayangnya, Hantu Wanita Gentayangan Setelah 100 Tahun Meninggal

Film Ghost Of Mae Nak adalah sebuah film legenda yang berasal dari thailand yang disutradarai oleh Mark Duffield, dimana film ini menceritakan seorang

Penulis: Irlandika Kusuma. S | Editor: M Arif Hidayat
Youtube/Genflix Indonesia
Trailer dan sinopsis Film Ghost of Mae Nak serta jam tayangnya, sebuah film horor legenda thailand yang menceritakan seorang wanita yang sudah meninggal 100 tahun yang lalu, mengentanyangi seorang pria yang bernama Mak. 

TRIBUNBENGKULU.COM - Berikut ini adalah Trailer dan Sinopsis Film Ghost Of Mae Nak. Film Ghost Of Mae Nak adalah sebuah film legenda yang berasal dari Thailand yang disutradarai oleh Mark Duffield, dimana film ini menceritakan seorang wanita yang telah meninggal 100 tahun yang lalu mengentayangi seorang pria melalui mimpinya.

Film Ghost Of Mae Nak ini diperankan oleh Tangmo Nida yang berperan sebagai Nak dan Siwat Chotchaicharin yang berperan sebagai Mak, sedangkan hantu yang mengentayani Nak dalam setiap mimpinya adalah Mae Nak.

Film Ghost Of Mae Nak ini adalah film horor yang telah tayang pada malam tadi Jumat (24/6/2022) di ANTV. Dimana alur cerita Film Ghost Of Mae Nak ini lebih menekankan pada kisah horor yang berujung maut yang dialami oleh pemeran utamanya.

Awal mula cerita, Mak selalu menepis mimpinya ketika digentayangi oleh hantu mae nak namun hantu mae nak terus menerus menganggu dirinya dalam mimpi.

Mak akan menikah dengan kekasihnya Nak yang akan ia tidak persunting lama lagi, sebelum menikah dengan Nak, Mak membelikan sebuah bros antik untuk Nak.

Setelah itu Mak menikahi Nak, namun kebahagian pernikahan nya tidak berjalan dengan baik karena ia masih terus dihantui  dan digentayangi oleh hantu Mae Nak.

Setelah menikah Mak dan Nak membeli sebuah rumah tua yang dijual murah , kemudian mereka menempati rumah itu. Namun Mae Nak tetap saja mengentayangi Mak bahkan Nak juga ikut ikut dalam ketakutan oleh hantu Mae Nak tersebut.

Kemudian nasib naas menghampiri pernikahan mereka berdua, dimana rumah tua yang baru saja mereka tempati di datangi oleh dua pencuri dan pencuri tersebut mengambil barang-barang berharga dan juga bros antik yang dibelikan Mak untuk Nak.

Keesokan harinya Mak bertemu dengan kedua pencuri tersebut saat akan menjual barang curian nya, kemudia Mak berusaha untuk mengejar pencuri tersebut, namun Mak ditabrak oleh kedua pencuri tersebut hingga menyebabkan Mak Koma.

Saat Mak koma, hantu mae mak masih tetap menganggu Mak, dalam kondisi koma pun Mak mendengar suara bisikan hantu mae mak yang terus menganggu nya.

 

  • Ikuti kami di
    AA
    KOMENTAR

    BERITA TERKINI

    © 2022 TRIBUNnews.com Network,a subsidiary of KG Media.
    All Right Reserved